March 29, 2009

earth hour

salam..
macam yang semua orang dah tau,
semalam kempen "earth hour",
yg tutup lampu selama sejam tu..
tanda kita sokong untuk selamatkan bumi dari global warming yg makin menjadi2 sekarang nih,
aku ade la sign up untuk program nih..
semangat kot nak support.

minggu ni aku balik rumah,
so aku bergelap gelita lah kat rumah.
ala x lama pun..
sementara tunggu 8.30,
pergila pasar malam jap..
teringin nak tau akak2 n pakcik2 pasar malam support ke x earth hour nih,
nampaknya ade jugak kesedaran dalam diri masing2..
abang ayam siap ingatkan lagi kat makcik jual air kat sebelah,
"kak, jangan lumpa tutup lampu jap gi.. masa dah time dah ni.."
ingat akak tu x nak la tutup,
ye la tengok cari barang pun teraba-raba..
spec sikit punya besar.
elok 8.30 dia pun tutup lampu..
bagus gila makcik nih.
ada la jugak gerai2 lain yang tutup lampu n pakai lilin,,
hehe..
kelakar pulak bila tengok pasar malam suram,
tapi baguslah..
kalau 10 orangkat pasar malam support,
+ 20 buah rumah deret rumah aku
+ rumah depan seberang jalan lagi
= banyak tuh..
rumah aku pun tutup gak.. =]
walaupun mula2 mak aku x nak sebab nanti terlanggar barang la hape la..
ala mak..
macam x pernah tengok tv dalam gelap plak,
kiteorang pun support tAw..
nampak je macam xde hasil,
tapi bila 1 duna unite,
n kempen ni dibuat setiap tahun,
insyaallah bumi kita akan panjang umur..
lepas2 ni nak buat sendiri2 pun boleh..
x payah la tunggu kempen2 ade baru nak buat..
so,
hepi earth hour guys!