January 30, 2009

x payah baca lah..

salam~

ada orang kata orang yang ada blog ni:
1) kaki internet
2) suka nak kongsi sesuatu dengan orang lain.
3) kaki camera. boleh upload banyak2 gambar.
4) nak tulis diary tapi lagi suka ngadap komputer dari buku.
5) "orang lain ada blog aku pun nak ada jugak."

nak ikutkan macam2 lagi sebab kenapa seseorang tu ada blog. tapi untuk aku, aku buat blog ni cuma nak isi masa lapang pada awalnya. lepas delete semua acc myspace,friendster and facebook, rasa xtau dah nak buat apa dengan laptop ni selain dari tengok drama on9. so buat la blog... at least macam ada benda yang boleh "dijaga". mula2 memang tepu sebab xtau apa nak isi kat blog. nak share cerita pun x la menarik sangat life aku. xdela hari2 buat something yang extraordinary.. pergi balik kelas, makan minum tido on9 semua sama macam orang lain. tapi bila dah mula berblogging and rajin usha blog orang lain, rasa macam nak tulis jugak apa2. xkesah la macam:

"hari ni bangun lambat...mandi pun konfem la lambat..pas makan bla2................"

atau pun,

"tadi aku drive, pas2 nampak orang eksiden..................."
pas2 upload la banyak2 gambar konon nak share dengan orang betapa ngerinya eksiden tu.

tapi xpela.. blog ni kita punya. bukan guna duit engko pun nak buka acc. gambar pun semua gambar aku. betul tak? macam sorang kawan yang aku kenal kat myspace dulu, bila aku tanya ada blog tak, dia cakap "ada.. tapi segan la nak bagi baca..cam tah pape jek. takot orang kata poyo jek.." kalau nak ikot poyo aku rasa aku punya blog is the poyoest blog on earth. tapi aku cakap bialah.. blog kita lantak kita la nak tulis apa pun.. asalkan tak sentuh sensitiviti orang sudah..kan? so sekarang ni aku xtau nak tulis apa sebenarnya.. mana jari ni nak ketuk keyboard tu la ayat yang keluar. ni pun sebab rasa macam dah lama sangat x post pape entri. so bedal je la...

apa yang aku nak cakap kat sini, orang yang ada blog ni bukan la gila advance sangat dalam dunia maya ni, tapi xlah jugak xtau apa langsung pasal on-9-ing.. cuma sesetengah orang anggap kalau ada blog ni macam maju ke depan sikitla dari orang yang xde blog. yeke?? xdenye... maju plak aku... macam kawan2 aku, bila tau aku ada blog, semua macam, "waaahhh...chinut ada blog eh?" aku pun sengih2 busuk, "adala jugak tapi xde best mana pun.. suka2 jek."

tah la... aku dah naik bosan sebenarnya..hp sunyi, roommate membuta, aku lak dah kematu. so tulis pape yang patut lagi panjang dan memeningkan orang yang baca entri ni. xpayah baca la korang.................

1 comment:

naz ilyn said...

salam...

berdetik sejenak...

kekadang merasakan hidup orang lain begitu meriah sangat banyak betul benda yang nak diceritakan kat blog dia orang...

menulis di blog cuma meluah rasa apa di minda dan mengurangkan ketegangan dalam melalui kehidupan...

tak pernah pula merasa lebih bagus atau sebagainya...

mengisi masa yang terluang dan mengguna pakai kemudahan yang tersedia...

tapi... tak suka bercerita tentang diri mengenai pekara yang terlalu remeh temeh... (sebab tu selalu ketandusan...)

p/s: rasa macam nak bertapa dalam gua... buat seketika