October 15, 2013

KIDS

Assalamualaikum, semua.

sudah setahun saya tinggalkan blog ni. jenguk tak, menulis lagi lah tak. betul2 x endahkan ia.

last post saya tentang anak. my only son. dan sekarang saya nak mulakan balik dengan post tentang dia jugak. nama dia ADAM.

umur dia sekarang dah setahun 4 bulan. sekejap je rasa. tak sangka dah setahun umur dia. dan dalam masa setahun tu jugak lah saya belajar untuk jadi orang yang sabar, tidak penting diri, dan yang paling utama: saya belajar untuk tidak tunduk dengan cabaran hidup. cikgu terbaik saya? ADAM.

saya ada terbaca artikel tentang pengorbanan seorang ibu terhadap anaknya. tapi tak ingat kat mana. tak boleh nak bagi link. tapi artikel tu lebih kepada berapa 'banyak' yang telah dikorbankan oleh seorang ibu untuk anaknya. "Recent studies have shown that mothers give up to 33% of their lifetime earnings when they have A CHILD". tu baru cerita pasal duit dan masa. belum lagi pasal tidur.

"During a baby's first 9 month, mom's sleep is continuous interrupted - she sleeps an average of 7.2 hours per night over a 10.5 hours period".

"This means by the time you were 2, it is estimated that you cost your parents 6 month's worth of sleep".

besarnya nilai pengorbanan seorang mak lagi-lagi bila ditukarkan kepada angka.

apa yang saya nak cakap kat sini ialah: treat your mom best because when you have your own kids, you want your kids treat you best.

suka sangat menggigit

No comments: