May 24, 2009

jejak kasihan

semalam,
masa kerja, ada customer.
mesti la ada kan?
kalau xde kena cari jugak.
nama pun promoter.
tapi ada sorang customer ni,
saya x panggil dia pun.
tiba2 dia muncul depan mata.
rasanya promoter2 lain ni pun x panggil dia kot.
saya tengah cari2 barang kat bawah.
so bila dia datang saya x sempat nak layan dia.
saya tengok dorang semua macam bz layan customer lain,
so saya berhenti la sekejap kerja2 mencari barang di bawah,
dan mengangkat kepala saya untuk melayan customer yang tiba2 muncul depan mata nih.
tengok je muka dia,
terus nak termenjerit!
(betul ke ayat ni?)
rupa2nya dia,
schoolmate masa zaman kanak2 dulu...
tiba2,
ada satu perasaan yang sukar dimengerti,
ahaii..!
perasaan seorang promoter terhadap customer,
tak lebih tak kurang maa.....
lepas selesai berbual, bertemu-kembali-perbualan berlangsung dan berurusan,
dia pun dah nak chow..
katanya bus pukul 3.30pm
tapi masa tu dah 3.32pm,
kelam kabut saya suruh dia berambus!
takut dia tertinggal bus jek...
ayat terakhir sebelum dia pergi,
"boleh mintak no phone 'kawan lama'?
hoho..
sangat baeeek ayat dia.
kemudian saya pun bagi la..








and the story begins.........................


4 comments:

bear said...

ya salam.~!

bekreja dgn jayanya...!!

chinut said...

terima kasih kawan!

. meera . said...

eh..yg aku bce pjg2 td ape..
upenye cte br nk mule..
lerr btol..huhu

chinut said...

cte di sebalik cte..
tp x tau nk karang mukadimah,
nnti dh tbe ms sy mula bercerita ya,